دستور آشپزی

طرز تهیه عدس پلو با گوشت قلقلی خوشمزه به روش مجلسی

در نهایت

طرز تهیه عدس پلو با گوشت قلقلی

اگر دلتون می‌خواد یه غذای ایرانی متفاوت و خوشمزه رو امتحان کنید، طرز تهیه عدس پلو با گوشت قلقلی رو پیشنهاد می‌کنم. این غذا ترکیبی از عدس و برنج هست که با گوشت قلقلی و ادویه‌جات دلچسب طعمی بی‌نظیر پیدا می‌کنه. علاوه بر این، کشمش و زرشک اضافه شده به غذا، مزه‌ی آن را دلپذیرتر می‌کنند. بیایید با هم این دستور غذایی را آماده کنیم.

برای تهیه عدس پلو با گوشت قلقلی ابتدا برنج رو با کمی نمک خیس کنید. عدس رو جداگانه خیس و بپزید. گوشت چرخ‌کرده رو با پیاز رنده شده، آرد نخودچی و ادویه مخلوط و به شکل قلقلی دربیارید و سرخ کنید. برنج رو نیم‌پز کرده، عدس رو اضافه کنید و دوباره آبکشی کنید. در قابلمه‌ای دیگه، برنج و عدس رو با کمی کره و زعفران دم کنید. در آخر، پلو رو با گوشت قلقلی، پیاز داغ، کشمش و زرشک تزیین و سرو کنید.

مواد اصلی مقدار
برنج ۲ پیمانه
عدس ۱/۲ پیمانه
گوشت چرخ‌کرده ۳۰۰ گرم
سایر مواد مقدار
کشمش پلویی ۱/۴ پیمانه
زرشک ۱ قاشق غذاخوری
پیاز داغ (برای تزیین) به مقدار لازم
پیاز خرد شده ۱ عدد
آرد نخودچی ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده ۲ قاشق غذاخوری
کره ۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه و ادویه پلویی به مقدار لازم

طرز تهیه عدس پلو با گوشت قلقلی

مرحله ۱: آماده سازی برنج و عدس

ابتدا برنج را به دقت تمیز کنید و چند بار آبکشی کنید. سپس با یک قاشق چای‌خوری نمک خیس کنید و کنار بگذارید. اگر تصمیم به پخت برنج به صورت کته دارید، میزان نمک را کم کنید و آب را تا حدود یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج اضافه کنید. در کنار این، عدس را نیز تمیز کرده و برای نیم ساعت خیس کنید تا پخت بهتری داشته باشد.

مرحله ۲: پخت عدس

عدس خیس خورده را با کمی آب روی حرارت قرار دهید تا بپزد. زمانی که عدس نرم و پخته شد، آن را آبکشی کنید. این کار باعث می‌شود عدس در طول پخت با برنج، له نشود و بافت بهتری داشته باشد.

مرحله ۳: آماده‌سازی گوشت قلقلی

گوشت چرخ‌کرده را با پیاز رنده‌شده و ادویه‌ها مخلوط کنید. به خوبی ورز دهید تا مواد کاملاً با هم ترکیب شوند. سپس آرد نخودچی را اضافه کنید تا مواد دارای انسجام بیشتری شوند. از مخلوط گوشت، قطعات کوچک بردارید و به شکل توپ‌های کوچک درآورید.

مرحله ۴: سرخ کردن گوشت قلقلی

توپ‌های گوشتی آماده‌شده را در تابه‌ای با مقداری روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و ترد شوند. مراقب باشید که حرارت زیاد نباشد تا گوشت‌ها به خوبی پخته شوند بدون آنکه خارج گوشت‌ها بسوزد.

مرحله ۵: پخت برنج با عدس

برنج خیس خورده را در قابلمه‌ای با آب جوش بریزید و اجازه دهید تا نیم‌پز شود. در یک دقیقه پایانی، عدس آبکش شده را به برنج اضافه کرده و سپس همه را با هم آبکش کنید. برنج و عدس را با کمی ادویه پلویی مخلوط کرده و آماده دم کردن کنید.

مرحله ۶: تفت دادن کشمش و زرشک

کشمش و زرشک را با کمی کره در تابه‌ای تفت دهید تا کمی پف کنند. این افزودنی‌ها به عنوان تزیین نهایی برای غذا استفاده خواهند شد و طعم دلپذیری به غذا می‌بخشند.

مرحله ۷: دم کردن عدس پلو

مخلوط برنج و عدس را به همراه کمی کره و زعفران دم‌کرده، در قابلمه روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملاً دم بکشد. این کار باعث می‌شود طعم‌ها به خوبی در هم ترکیب شوند و برنج نیز خوش‌طعم و خوش‌عطر شود.

مرحله ۸: سرو عدس پلو

عدس پلوی دم‌کشیده را در دیس بکشید و روی آن را با گوشت قلقلی، پیاز داغ، کشمش و زرشک تزیین کنید. این ترکیب رنگ و طعم، ظاهری زیبا و اشتها‌آور به غذا می‌بخشد. حالا غذای شما آماده سرو است. نوش جان!

انواع پلو با گوشت قلقلی

  • طرز تهیه کدو پلو با گوشت قلقلی مجلسی با طعم بسیار عالی
  • طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی و طعم بسیار عالی
  • طرز تهیه ساطری پلو به روش مشهدی و با طعم بسیار عالی
  • طرز تهیه سماق پلو به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مطالب پربازدید از سراسر وب

  • مدل توربان نوزادی صورتی؛ با این مدل ها نی نی هاتون رو جذابتر کنید!
  • مدل کت و شلوار مجلسی زنانه فوق العاده شیک برای استفاده در مجالس مهم
  • مدل مانتو بلند جلو بسته فوق العاده شیک؛ طرح های خاص که جایی ندیدی!
  • مدل مانتو طرح دار مجلسی و شیک؛ مدل هایی که هیچ جا ندیدی
  • طرز تهیه سالاد الویه بازاری؛ با این آموزش مثل کارخونه ای درست کن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا