اخبار فناوری

گزارش استفاده 90 درصدی از قطعات چینی در سری هواوی Pura 70 رد شد

هواوی اخیراً برای رسیدن به یک هدف بزرگ خبرساز شده بود. چندی قبل در یک گزارش ادعا شد که حدود 90 درصد از قطعات گوشی‌های سری Pura 70 از تأمین‌کنندگان چینی دریافت شده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که این موضوع کاملاً درست نیست. هنوز قطعات سری Pura 70 به‌صورت کامل بررسی نشده‌اند.

نبض فناوری

به گزارش «نبض فناوری»، این خبر ابتدا توسط رسانه‌های چینی منتشر شد که به تحلیلی از یک شرکت ژاپنی به‌نام Fomalhaut Techno» Solutions» برای قطعات مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند استناد می‌کرد.

این رسانه‌ها مدعی بودند که تقریباً تمام اجزای سری Pura 70 – از تراشه اصلی (SoC) گرفته تا صفحه نمایش، کیس، باتری و حتی دوربین‌ها، توسط شرکت‌های چینی تأمین شده است.

شرکت Fomalhaut Techno Solutions اظهارات مربوط به سری Pura 70 را رد کرد

بااین‌حال، «میشل کاشیو»، مدیرعامل Fomalhaut Techno Solutions، این گزارش‌ها را رد کرد و اظهار داشت که آنها فعلاً گوشی‌های سری Pura 70 را برای بررسی یا تجزیه و تحلیل قطعات دریافت نکرده‌اند.

کاشیو در پاسخ به ایمیلی از خبرگزاری SCMP گفت:

«من هرگز در مورد Pura 70 نظر نداده‌ام، زیرا هنوز این محصول را دریافت نکرده‌ایم.»

هواوی نیز به نوبه خود، جزئیات مربوط به تأمین اجزای سری Pura 70 را شفاف‌سازی نکرده است. تنها نکته تأییدشده این است که تراشه Kirin 9010 از همان فرایند 7 نانومتری SMIC استفاده می‌کند که Kirin 9000S در سری Mate 60 بهره می‌برد.

اما به‌نظر می‌رسد که غول فناوری چینی اکنون راه‌حل‌هایی برای مقابله با چالش‌های زنجیره تأمین، به‌ویژه چالش‌های مربوط به تراشه‌ها، پیدا کرده است.

دولت ایالات‌متحده در سپتامبر 2023 پس از کشف این موضوع که تراشه Kirin 9000S، احتمالاً قوانین صادراتی آن‌ها را نقض کرده است، تحقیقات خود را آغاز کرد. این تراشه توسط SMIC ساخته شد و در سری میت 60 مورد استفاده قرار گرفت.

تحقیقات در مورد نقض تحریم تراشه‌های ادعایی توسط SMIC همچنان ادامه دارد و هیچ یافته قابل‌توجهی تاکنون گزارش نشده است. درهمین‌حال، هواوی روی بهبود عملکرد تراشه‌های کایرین خود تمرکز کرده است.

علاوه‌براین، SMIC درحال کار روی یک تراشه کایرین برای رایانه‌های شخصی است که گفته می‌شود عملکردی برابر با تراشه M2 اپل خواهد داشت.

منبع/ دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا