اخبار فناوری

نحوه پيدا كردن ايرپاد گم شده در 6 گام ساده

گم شدن ایرپاد اپل از رایج ترین مشکلات در میان کاربران این گجت پرطرفدار است. ایرپادهای اپل اندازه کوچکی دارند و از این جهت نیز به راحتی گم می شوند و در نتیجه پیدا کردن ایرپاد گم شده کمی دشوار است. این مشکل به حدی رایج است که اپل راهی برای ردیابی ایرپاد گم شده […]

تکنا

گم شدن ایرپاد اپل از رایج ترین مشکلات در میان کاربران این گجت پرطرفدار است. ایرپادهای اپل اندازه کوچکی دارند و از این جهت نیز به راحتی گم می شوند و در نتیجه پیدا کردن ایرپاد گم شده کمی دشوار است. این مشکل به حدی رایج است که اپل راهی برای ردیابی ایرپاد گم شده ارائه داده تا کاربران بتوانند از این جهت هدفون های بی سیم گمشده خود را پیدا کنند. در ادامه این مقاله برای کمک به شما نحوه پیدا کردن ایرپاد گم شده را توضیح می دهیم، پس اگر به تازگی ایرپادهای خود را گم کرده‌اید و به دنبال راهی برای پیدا کردن آنها هستید، ادامه این متن را با دقت مطالعه کنید.

چطور ایرپاد گمشده را پیدا کنیم؟ استفاده از برنامه Find My

بهترین و ساده ترین روش برای پیدا کردن ایرپاد گم شده استفاده از برنامه Find My است. البته باید در نظر داشته باشید که برای استفاده از این برنامه باید از قبل ایرپادهای خود را به Find My اضافه کرده باشید و همچنین بلوتوث نیز فعال باشد. بنابراین توصیه می کنیم در هنگام خرید گوشی آیفون و ایرپاد حتما برنامه Find My را فعال کنید تا در صورت گم کردن هر دو ایرپاد یا یکی از گوشی ها به راحتی بتوانید آنها را پیدا کنید. برای ردیابی ایرپاد گم شده با استفاده از برنامه Find My به صورت زیر عمل کنید.

  • برنامه Find My را باز کنید.
  • روی Devices کلیک کنید.
  • Airpods خود را در لیست انتخاب کنید.

اگر ایرپاد شما آنلاین باشد می‌توانید مکان آن را روی نقشه ببینید، شما می‌توانید از دکمه Play Sound برای پخش صدا از ایرپاد خود استفاده کنید. برای مشاهده مکان و نحوه رسیدن به ایرپادها باید گزینه Directions را انتخاب کنید که البته گزینه Directions فقط زمانی فعال می شود که ایرپاد شما در محدوده بلوتوث نباشد.

برنامه Find My

نحوه پیدا کردن ایرپاد گم شده در حالت خاموش

روش اول برای زمانی است که ایرپاد شما روشن است و همچنین در محدوده بلوتوثی نیز قرار گرفته است. اما اگر ایرپاد آفلاین بود و یا شارژ آن تمام شده باشد باید چکار کنیم؟ آیا راهی برای ردیابی ایرپاد گم شده وجود دارد؟ برای این مورد نیز نگران نباشید چون شما می توانید از Find My در ایفون، ایپد و یا مک بوک خود استفاده کنید و آخرین مکان AirPods خود قبل از خاموش شدن را ببینید.

این ویژگی در IOS 15 و نسخه های بالاتر وجود دارد بنابراین اگر به دلیل به صرفه بودن قیمت گوشی آیفون ۱۳ این گوشی را به جدیدترین آیفون ترجیح داده اید، نگران نباشید چون این قابلیت در گوشی شما نیز وجود دارد. اما گاهی مواقع ممکن است در برنامه Find My آخرین مکان ایرپاد قبل از خاموش شدن را نشان ندهد در این صورت می توانید از حالت گمشده و یا iCloud استفاده کنید.

نحوه پیدا کردن ایرپاد گم شده در حالت خاموش

ردیابی ایرپاد گم شده با استفاده از iCloud

اگر ایرپادهای شما به آیفون و یا ایپد جفت شده باشد، با استفاده از برنامه Find My به آسانی می توانید آنها را پیدا کنید. اما اگر به هیچ کدام از این دیوایس ها دسترسی نداشته باشید و یا آخرین مکان ایرپاد روی Find My نمایش داده نشود می توانید از iCloud برای پیدا کردن ایرپاد گم شده خود استفاده کنید.

برای استفاده از iCloud فرقی نمی کند خرید ایفون ۱۵ پرو مکس دارید و یا یک آیفون قدیمی و حتی بدون آنها نیز امکان پذیر است. برای اینکار کافی است مرورگر سیستم خود باز کرده و وارد وب سایت iCloud شوید، اگر قبلا وارد نشده اید با Apple id خود وارد شوید و AirPods خود را از منوی کشویی در بالای صفحه انتخاب کنید، سپس از منو روی دکمه Play Sound کلیک کنید.

شایان ذکر است اگر گوشی شما اندرویدی است و به دنبال راهی برای پیدا کردن ایرپاد گم شده اندروید هستید، استفاده از iCloud بهترین راه است.

حالت گمشده، راهی برای ردیابی ایرپاد گم شده خاموش

اگر ایرپاد خود را گم کرده اید و استفاده از Find My و iCloud کاربردی نیست، می توانید از حالت گمشده برای پیدا کردن AirPods استفاده کنید. با فعال شدن حالت گمشده، در صورت اتصال ایرپادها به یک دستگاه IOS دیگر به شما هشدار داده می شود و مکان یاب را نشان می دهد که می توانید یک پیام سفارشی برای یابنده ارسال کنید.

برای فعال کردن حالت گمشده مراحل زیر را دنبال کنید.

  • برنامه Find My را باز کنید.
  • روی Devices کلیک کنید.
  • Airpods خود را انتخاب کنید.
  • در زیر علامت گذاری Mark as Lost، گزینه Activate را انتخاب کنید و سپس روی Continue ضربه بزنید.
  • پیام خود را برای یابنده با اطلاعات تماس خود سفارشی کنید.
  • تیک Notify When Found را بزنید، سپس برای نهایی شدن دوباره Activate را انتخاب کنید.

شایان ذکر است حالت گمشده تضمین نمی کند که شما بتوانید ایرپاد خود را پیدا کنید، چون به کسی که ایرپادها را پیدا می کند بستگی دارد. ممکن است یابنده اصلا تمایلی برای بازگرداندن ایرپادها نداشته باشد و همچنین تنظیم مجدد AirPods نیز می تواند این ویژگی را غیر فعال کند.

فعال کردن حالت گمشده

نحوه پیدا کردن کیس ایرپاد

ممکن است ایرپادهای شما داخل کیس باشند و شما ایرپادها را همراه با کیس و در یک مکان عمومی گم کرده باشید. در این صورت باید به دنبال راهی برای پیدا کردن کیس ایرپاد باشید که در این مواقع جستجوی دستی بهترین راه حل برای پیدا کردن ایرپاد گم شده است. اگر چنین احتمال می دهید که ایرپادهای خود را داخل کیس و در یک مکان عمومی گم کرده اید باید به آن مکان بروید و سعی کنید با استفاده از چراغ LED سفید روی کیس، ایرپاد را پیدا کنید.

نحوه پیدا کردن ایرپاد گم شده با برنامه Wunderfind

استفاده از برنامه Wunderfind بهترین راه برای پیدا کردن ایرپاد گم شده اندروید و آیفون است. برنامه Wunderfind هم برای IOS و هم برای اندروید کاربردی است و اگر از کاربران اندرویدی هستید می توانید با نصب این اپلیکشن هدفون های گم شده خود را پیدا کنید. برای استفاده از برنامه Wunderfind کافی است آن را روی گوشی خود نصب کنید و وارد برنامه شوید تا دستگاه های بلوتوثی گم شده مانند هدفون های بی سیم اپل را به شما نشان دهد.

علاوه بر موارد مذکور شما می توانید از Siri یا دستیار Google بخواهید که ایرپاد گم شده را برای شما پیدا کند و یا اگر ایرپاد شما در حالت Lost Mode قرار دارد می توانید از شبکه Find My استفاده کنید. با استفاده از شبکه Find My می توانید ایرپاد خود را حتی در صورتی که خارج از محدوده باشد پیدا کنید. این ویژگی با استفاده از دیوایس های IOS دیگر که در نزدیکی ایرپاد شما قرار دارد موقعیت آن را به شما می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا