دستور آشپزی

طرز تهیه کته گوجه با مرغ خوشمزه و ساده به روش رستورانی

در نهایت

طرز تهیه کته گوجه با مرغ

طرز تهیه کته گوجه با مرغ یکی از دستورهای خوشمزه و ساده ایه که می‌تونه هم وعده ناهار و هم شام خوبی باشه. این غذا با برنج و ترکیبات معطری مثل زعفران و ادویه‌ها، طعم دلپذیری داره. اگه دنبال یه غذای مقوی و سریع هستید، کته گوجه با مرغ می‌تونه یه انتخاب عالی باشه. با ما همراه باشید تا با هم این دستور پخت را امتحان کنیم.

برای تهیه کته گوجه با مرغ، ابتدا مرغ‌ها رو با کمی روغن و ادویه‌ها تفت بدید و پیاز خرد شده رو اضافه کنید تا سرخ شه. بعدش آبجوش بریزید و بذارید مرغ‌ها پخته شن. در این فاصله، برنج رو بشورید و خیس کنید. پیاز دیگه‌ای رو با زردچوبه سرخ کنید و گوجه‌های پوره شده رو بهش اضافه کنید و تفت بدید. آب مرغ و برنج رو با پوره گوجه مخلوط کنید و بذارید برنج دم بکشه. در آخر، مرغ‌ها رو توی روغن و زعفران سرخ کنید و با کته دم کشیده سرو کنید.

مواد اصلی مقدار
سینه و ران مرغ ۲ عدد
برنج ۲ پیمانه
گوجه فرنگی ۴ عدد
پیاز ۲ عدد
سایر مواد مقدار
زعفران به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه کته گوجه با مرغ

مرحله ۱: آماده سازی مرغ

ابتدا داخل یک قابلمه کمی روغن ریخته و مرغ‌ها را تا زمانی که رنگ آن تغییر کند خوب سرخ کنید. سپس، ادویه‌ها را اضافه کرده و مجددا تفت دهید تا عطر ادویه‌ها بلند شود. یکی از پیازها را پوست و خرد کنید و به مرغ اضافه کنید و تفت دهید تا پیازها نیز سبک شوند.

مرحله ۲: پخت مرغ

پس از تفت دادن پیاز و مرغ، آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا مرغ به آرامی بپزد و نرم شود. این کار می‌تواند حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان ببرد. اطمینان حاصل کنید که مرغ کاملاً پخته و نرم شده است.

مرحله ۳: آماده‌سازی برنج

در همین حین، برنج را بشویید و با کمی نمک خیس کنید تا زمانی که مرغ پخته شود. یکی دیگر از پیازها را پوست بگیرید و با کمی زردچوبه و روغن در تابه‌ای جداگانه تفت دهید.

مرحله ۴: تهیه گوجه

گوجه فرنگی‌ها را پوره کرده و به مواد تفت داده شده اضافه کنید. ادویه‌های باقیمانده را نیز افزوده و همه مواد را با هم تفت دهید تا آب اضافه گوجه کاملاً کشیده شود.

مرحله ۵: تهیه کته

مرغ‌ها را از آب مرغ خارج کنید و در یک سبد قرار دهید تا خنک شوند. آب مرغ را صاف کنید. آب برنج خیس خورده را خالی کنید و داخل قابلمه بریزید و روی آن آب مرغ بریزید. سپس مخلوط پوره گوجه و پیاز را اضافه کنید و هم بزنید. حرارت را بالا بگیرید تا آب اضافی تبخیر شود و سپس دمکنی قرار دهید و برنج را دم بگذارید.

مرحله ۶: سرو

داخل یک تابه کمی روغن و زعفران پودر شده بریزید و مرغ‌ها را داخل روغن سرخ کنید تا طلایی شود. زمانی که کته دم کشیده، آن را داخل دیس بکشید و به همراه مرغ سرو کنید. نوش جان!

آموزش انواع کته

  • طرز تهیه ایشلی کته، غذای خوشمزه و مجلسی به روش ترکی!

مطالب پربازدید از سراسر وب

  • طرز تهیه دمی اسفناج و مرغ خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی
  • مدل شومیز گیپور خانگی شیک و قشنگ برای تو خونگی و دورهمی
  • ست حلقه طلا شیک و فوق العاده جذاب برای زوج های مشکل پسند
  • طرز تهیه امگشت پلو مجلسی و خوشمزه با دستور پخت فوری و آسان
  • ست تیشرت و شلوارک پسرانه جدید؛ با این مدل‌ها گل پسرتون رو جنتلمن کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا