دستور آشپزی

طرز تهیه قیسی پلو اردبیلی فوق العاده خوشمزه با مرغ به روش مجلسی

در نهایت

طرز تهیه قیسی پلو اردبیلی

اگر دلتون می‌خواد یه غذای شیرین و خوشمزه امتحان کنید، طرز تهیه قیسی پلو اردبیلی می‌تونه انتخاب خوبی باشه. این غذا با مرغ و قیسی و کشمش درست می‌شه و مزه‌ای کاملاً متفاوت و دلنشین داره.

برای تهیه قیسی پلو اردبیلی، اول از همه مرغ رو با کمی کره و روغن تفت بدید و ادویه‌جات و زعفران اضافه کنید تا خوش‌طعم شه. بعد قیسی‌ها رو بشورید و با کره تفت بدید. کشمش‌ها رو هم تفت بدهید تا نرم بشن. برنج رو خیس کنید و نیم‌پز کنید. توی یه قابلمه لایه‌لایه برنج، قیسی، و کشمش رو بچینید و با کره و زعفران دم کنید. در آخر، قیسی پلو رو با مرغ تفت داده شده سرو کنید. نوش جان!

مواد اصلی مقدار
برنج ۲ پیمانه
قیسی خرد شده ۱ پیمانه و ۱/۲
کشمش سیاه ۱/۴ پیمانه
فیله مرغ بدون استخوان به مقدار لازم
سایر مواد مقدار
کره طبیعی به مقدار لازم
زعفران دم کرده به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و دارچین و برگ بو به مقدار لازم

طرز تهیه قیسی پلو اردبیلی

مرحله ۱: آماده‌سازی مرغ

ابتدا کمی کره به همراه مقداری روغن در یک تابه بزرگ ریخته تا گرم شود. این ترکیب از سوختن کره جلوگیری می‌کند. سپس مرغ بدون استخوان را، خواه فیله باشد خواه سینه، به اندازه‌های دلخواه برش زده و در تابه اضافه کنید. مرغ‌ها را تا زمانی که طلایی و کمی ترد شوند سرخ کنید. در این مرحله، زعفران دم‌کرده، نمک، فلفل سیاه، و برگ بو اضافه کرده و مقداری آب افزوده تا مرغ به خوبی مغزپخت شود.

مرحله ۲: آماده‌سازی قیسی‌ها

قیسی‌ها را در آب سرد بیندازید و اجازه دهید چند دقیقه بمانند تا کاملاً تمیز شوند. این کار را چند بار تکرار کنید. سپس قیسی‌ها را آبکشی کرده و در تابه‌ای دیگر کمی کره ریخته و قیسی‌ها را به خوبی تفت دهید. پس از تفت دادن، قیسی‌ها را کنار بگذارید.

مرحله ۳: تفت دادن کشمش‌ها

در همان تابه‌ای که قیسی‌ها را تفت دادید، کشمش‌ها را اضافه کنید و دو دقیقه با درب بسته تفت دهید تا نرم شوند. پس از اتمام تفت دادن، کشمش‌ها را نیز کنار بگذارید.

مرحله ۴: آماده‌سازی برنج

برنج را از قبل با کمی نمک خیس کنید. در یک قابلمه بزرگ، آب را به جوش آورید و سپس برنج خیس خورده را اضافه کنید. بگذارید برنج تا حدی بپزد که دانه‌های آن نرم اما هنوز سفت باشند. سپس برنج را آبکشی کنید.

مرحله ۵: لایه‌بندی برنج و قیسی‌ها

در ته یک قابلمه نچسب، کمی روغن یا کره ریخته و یک لایه از قیسی‌های تفت داده شده را پهن کنید. سپس یک لایه از برنج آبکشی شده را اضافه کنید و مقداری دیگر از قیسی‌ها و کمی دارچین بپاشید. این فرایند را تکرار کنید تا تمام برنج و قیسی‌ها استفاده شوند.

مرحله ۶: دم کردن برنج

پس از اتمام لایه‌بندی، کمی روغن یا کره و زعفران دم کرده به روی برنج اضافه کنید. حرارت را کم کرده و اجازه دهید برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. پس از پخت، برنج را در ظرف سرو بریزید و با کشمش‌های تفت داده شده تزئین کنید.

مرحله ۷: سرو

قیسی پلو را به همراه مرغ‌های آماده شده در مرحله اول سرو کنید. نوش جان!

مطالب پربازدید از سراسر وب

  • طرز تهیه ونوشک پلو؛ نکاتی برای پخت یک پلوی عالی با ونوشک تازه
  • مدل ظرف غذا کودک؛ این مدل‌ها برای سیسمونی خیلی جذاب و گوگولین
  • پیراهن مجلسی مخمل زنانه فوق العاده جذاب و شیک برای مجالس خاص
  • مدل ناخن با طرح گیلاس فوق العاده جذاب برای مراسم های مهم و دوستانه
  • مدل های اورال مجلسی جدید؛ طرح هایی که هیچ پیدا نمی کنی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا