اخبار بورس

قیمت طلا و سکه امروز 9 اردیبهشت 1403

تجارت نیوز

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه در شروع دومین روز هفته با کاهش قیمت دلار همراه شد و با روند کاهشی بازگشایی شد. امروز بازارهای جهانی تعطیل هستند و اونس جهانی روی رقم ثابت ایستاده است. امروز دلار تنها لیدر تعیین قیمت در بازار طلاست.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته نزولی شد. دلار امروز با کاهش هزار تومانی به کف کریدور ششم برگشت و همین موضوع باعث افت بیش از نیم میلیون تومانی سکه‌های سنگین شد.

Screenshot 2024-04-28 at 1.24.30 PM

قیمت نقره با کاهش قیمت طلا همراه شد

معامله‌گران، کاهش انتظارات تورمی همزمان با آرامش سیاسی را دلیل کاهش قیمت در بازارهای مالی می‌دانند.

نوسانات بازار طلا طی دو روز اخیر بالا بود و همین موضوع معامله‌گران بازار طلا را در لاک احتیاطی قرار داده است؛ علاوه بر آن افت ارزش فاکتورهای تعیین قیمت در بازار طلا باعث کاهش قیمت در بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی شده است.

گفتنی است امروز بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته قرار دارد و اونس جهانی طلا در منطقه ۲۳۳۸ دلاری ثابت است. همچنین اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ ثابت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با قیمت ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان در حال معامله است و نسبت به روز گذشته ۵۰۰ تومان کاهش قیمت دارد.

سکه‌‌های سبک بدون تغییر قیمت معامله شدند

قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت با روند کاهشی بازگشایی شد. این قطعه در لحظه نگارش این گزارش با افت ۶۱۹ هزار تومانی، به کانال ۴۰ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۰ میلیون و ۵۸۲ هزار تومان در حال معامله است. سکه‌ بهار با افت ۸۰۰ هزار تومانی به کانال ۳۷ میلیونی عقب‌نشینی کرد و روی قیمت ۳۷ میلیون و ۲۲۰ هزار تومانی ایستاده است.

گفتنی است قیمت نیم‌ سکه امروز با افت ۴۰۰ هزار تومانی به کانال ۲۳ میلیونی برگشت و با رقم ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله می‌شود. قیمت ربع سکه و سکه‌گرمی بدون تغییر نسبت به آخرین معامله روز گذشته به ترتیب با رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله می‌‌شوند.

مثقال ۱۴ میلیونی شد

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش کاهشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۲۰۵ تومان کاهش دارد و به کانال ۱۴ میلیونی برگشت و با قیمت ۱۴ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۴۶ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۸۹ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۴۴ هزار تومان در حال معامله است.

حباب سکه امروز پنجشنبه روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۳۹ هزارتومان، سکه بهار ۲۲۹ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۱۲۷ هزار تومان کاهش داشت. حباب ربع سکه ۱۳۷ هزار تومان و سکه گرمی ۶۷ هزار تومان افزایشی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا