اخبار بورس

بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!

در تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ قراردادی با موضوع ارائه خدمات کارگزاری بیمه فی‌مابین شرکت بیمه تجارت نو و کارگزاری رسمی بیمه مهرآفرینان‌اسطوره‌بین‌الملل منعقد می‌گردد که در ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۷ نیز الحاقیه‌ای درخصوص چگونگی اجرای تعهدات بیمه‌گر با توافق طرفین ضمیمه قرارداداصلی می‌شود. پس از گذشت چندین سال دو طرف بر سر تعهدات قراردادی از قبیل کارمزد خدمات انجام شده به اختلاف رسیدند که موضوع منجر به دعوی حقوقی و صدور حکم مرجع قضایی شد. پس از یک سال اجرائیه حکم صادر گردید؟

نبض بورس

به گزارش نبض بورس، الیاس طهماسبی | در تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ قراردادی با موضوع ارائه خدمات کارگزاری بیمه فی‌مابین شرکت بیمه تجارت نو و کارگزاری رسمی بیمه مهرآفرینان‌اسطوره‌بین‌الملل منعقد می‌گردد که در ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۷ نیز الحاقیه‌ای درخصوص چگونگی اجرای تعهدات بیمه‌گر با توافق طرفین ضمیمه قرارداداصلی می‌شود. پس از گذشت چندین سال دو طرف بر سر تعهدات قراردادی از قبیل کارمزد خدمات انجام شده به اختلاف رسیدند که موضوع منجر به دعوی حقوقی و صدور حکم مرجع قضایی شد. پس از یک سال اجرائیه حکم صادر گردید؟

شرکت کارگزاری رسمی بیمه مهرآفرینان اسطوره بین‌الملل به عنوان خواهان دعوی اصلی با طرح موضوع در مراجع قضائی مدعی شده که تمامی تعهدات قراردادی خود را مطابق با مفاد قرارداد به انجام رسانده و با ارائه خدمات خود به نحو مطلوب، از طرف خوانده پرونده (شرکت‌بیمه‌تجارت‌نو) طی مراسمی به عنوان کارگزار برتر نیز معرفی و مورد قدردانی قرار گرفته است؛ اما در مقابل خوانده از ادای حقوق مسلّم و مصرح قراردادی نسبت به کارگزاری امتناع ورزیده و با گذشت ماه‌های متمادی علی‌رغم این که دفع‌الوقت خوانده از ادای دین محرز بوده، کارگزاری با حسن‌نیت قصد حل و فصل مسالمت‌آمیز مسئله را داشته و در همین راستا اظهارنامه‌ای نیز در تاریخ ۱۵ مهرماه ۱۳۹۹ نیز برای خوانده ارسال نموده ولی مورد اعتنای آن قرار نگرفته است.

امّا پس از طرح دعوی توسط وکیل خواهان دعوی اصلی، شرکت بیمه تجارت نو با طرح دعوی تقابل علیه کارگزاری مدعی شده پس از گذشت مدتی از الحاق ضمیمه قراردادی، قرارداد الحاقی را فسخ نموده و از بابت دریافت خدمات سنوات قبل، کارمزدهای تعهدشده خود را پرداخت نموده امّا باتوجه به اشتباه در محاسبات، مبلغ پرداختی بیش از مبلغ واقعی کارمزد بوده، در این مدت نیز این شرکت مدعی است که در تلاش برای برگرداندن مبلغ کارمزد پرداختی اضافی بوده است!

امّا پس از ارائه لوایح دفاعیه طرفین، نظریه هیئت کارشناسی و بررسی مستندات و محتویات پرونده توسط قاضی پرونده؛ سرانجام در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ دادگاه حکم بر محکومیت خوانده دعوی اصلی (شرکت‌بیمه‌تجارت‌نو) صادر و اعتراض آن شرکت و طرح دعوی تقابل را غیرموثر در مقام اعلام و صرفاً سبب اطاله دادرسی دانسته است؛ بنابراین بی‌حقی خواهان تقابل(شرکت‌بیمه‌تجارت‌نو) را تشخیص داده است.

در همین راستا مرجع قضایی خوانده را به پرداخت ۶۱.۵۳۵.۳۴۸.۳۰۷ ریال به عنوان اصل خواسته به انضمام جمیع خسارات دادرسی و تاخیر‌تادیه و.. (محاسبه توسط واحد اجرای احکام) از تاریخ ۲۷بهمن‌ماه۱۳۹۸ لغایت تاریخ اجرای حکم در حق خواهان دعوی اصلی(کارگزاری بیمه) محکوم و صادر نموده است.

پس از گذشت بیش از یک سال از تاریخ صدور حکم، مورخ ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ واحداجرای احکام مجتمع قضایی صدر تهران با صدور اجراییه موضوع حکم صادره موصوف، شرکت بیمه نو را به پرداخت ۲۰.۱۲۲.۰۴۷.۹۶۱ تومان ملزم نمود که محکوم‌علیه نیز در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه۱۴۰۳ مبلغ محکومیت را به صندوق دادگستری واریز کرده؛ بنابراین این دعوی حقوقی نیز به سرانجام رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا