اخبار سیاسی

گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جداول بودجه ۱۴۰۳

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: درجریان بررسی جداول بودجه سال جاری حوزه‌هایی همچون بهسازی روستاها، پرداخت طلب پیمانکاران راه‌های روستایی، صندوق ملی مسکن، کمک بلاعوض به بیماران نیازمند، ساخت منازل سازمانی در فراجا و کمیته امداد و بهزیستی را تقویت کرد.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1403 در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، 10 اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جداول لایحه بودجه سال 1403 کل کشور را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه توضیح داد: قسمت نخست بودجه با تلاش و زحمات شما همکاران به نتیجه رسید و موارد مغفول مانده در قوانین بالادستی، قوانین دائمی و برنامه هفتم پیش‌بینی شده بود توسط شما عزیزان اصلاح و بررسی و به تصویب رسید و در نهایت قانون ابلاغ شد.

وی با تشکر از اعضا و هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، گفت: همچنین جا دارد از زحمات رئیس محترم مجلس تشکر کنم چرا که این چند روز بسیار تلاش کردند تا ردیف‌های بودجه شفاف، روشن و دارای نظم شود و جداول بر اساس احکام و موضوعات مدنظر شما عزیزان تنظیم شده است. مثلا در این جداول به استان‌ها و مناطق محروم توجه شد، ضمن آن که مبلغ 75 هزار میلیارد تومان اوراق مجدداً به بودجه برگرداندیم. این در حالی است اوراق افزایش غیرمتعارفی داشت که مجدداً مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی‌های کارشناسی برای کل استان‌های کشور تعدیل شد.

زارع افزود: با توجه به اینکه نخستین سالی است که جداول بودجه به صورت مجزا بررسی می‌شوند و این تجربه اول مجلس است باید این کار را با حوصله و طمأنینه بیشتر مورد بررسی قرار گیرد این در حالی است که سقف منابع در مرحله نخست بسته شده بود و فقط به ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام را رفع کردیم، به عنوان مثال 25 هزار از 40 هزار میلیارد برای طرح‌های تملک دارایی و 15 هزار میلیارد دیگر نیز برای موضوعات هزینه‌ای اختصاص دادیم اما با توجه به اینکه سقف بسته شده بود ما از محل جابجایی ردیف‌ها برخی از مصوبات کمیسیون‌های تخصصی را اجابت کردیم مانند احکام آورده شده در تبصره‌ها در قسمت نخست بودجه برای نیروهای مسلح که جداول اعمال شد. بنابراین با توجه به شرایط خاص منطقه در این برهه زمانی چنین مصوبه‌ای اتفاق خوبی بود که رقم خورد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بیان کرد: همچنین از دیگر احکام مهم قانون در مرحله نخست پیش‌بینی اعتبارات از محل یک درصد هزینه شرکت‌های دولتی بود که با مبلغ حدود 36 همت برای حوزه فرهنگ در جدول شماره 12 پیش‌بینی شده بود و این اعتبارات با نظر کمیسیون فرهنگی برای بخش‌های مختلف فرهنگی همچون دانشگاه‌ها، ورزش، امور زنان، حمایت از راهیان نور و مساجد و …. در نظر گرفته شد.

این نماینده مجلس همچنین مطرح کرد: یکسری جابه‌جایی نیز از محل منابع عمومی بودجه برای حوزه آموزش و پرورش جهت ترمیم حقوق خدمتگزاران در مدارس، دانشگاه فرهنگیان و مدارس دانش‌آموزان استثنایی و تعمیر و تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شد. همچنین در حوزه سلامت به دنبال پیشنهاد کمیسیون بهداشت مواردی که دغدغه اعضای این کمیسیون بود مورد رسیدگی قرار گرفت.

زارع افزود: همچنین در حوزه‌های دیگری مانند بهسازی روستاها، پرداخت طلب پیمانکاران راه‌های روستایی، صندوق ملی مسکن، کمک بلاعوض به بیماران نیازمند، ساخت منازل سازمانی در فراجا و کمیته امداد و بهزیستی نیز تقویت شد و همچنین طرح‌هایی که در جدول 20 در پیشنهاد دولت حذف شده بود مجدداً برای کل استان‌های کشور بازگرداندیم و مبلغ 200 میلیارد تومان برای مطالعه این طرح‌ها در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا