اخبار بورس

سه شرکت روانکار با سه نرخ گاز متفاوت، چرا؟

در آبان ماه سال گذشته بود که نبض بورس در بررسی مقایسه ای نرخ گاز فولادی ها را مورد ارزیابی قرار داد و در آنجا مشخص شد که فولادی ها گاز با نرخ یکسان دریافت نمی کنند! حالا این مسئله در روانکارها هم دیده می شود. چرا نرخ گاز سه شرکت روانکار با یکدیگر متفاوت است؟ به نظر جای خالی نظارت حس می شود.

نبض بورس

به گزارش نبض بورس، در آبان ماه سال گذشته بود که نبض بورس در بررسی مقایسه ای نرخ گاز فولادی ها را مورد ارزیابی قرار داد و در آنجا مشخص شد که فولادی ها گاز با نرخ یکسان دریافت نمی کنند! (این مطلب را می توانید از اینجا بخوانید) حالا این مسئله در روانکارها هم دیده می شود. 

حامد موسوی فعال بازار سرمایه | مدتی هست تناقض در نرخ گاز شرکت‌ها دیده می‌شود. گزارشات ماهانه هم گاهی دقیق نیست، اما در سال جدید هم این روند ادامه پیدا کرده است.
شرکت‌ها طبق مصوبه گزارش دهی نمی کنند. به عنوان مثال سه شرکت با یک محصول سه نرخ متفاوت گاز را گزارش می‌کنند. متاسفانه وقتی تماس می گیریم هم می‌بینیم شرکت ها از ما بی خبرتر هستند.
در کدال می‌بینیم نرخ گاز نفت سپاهان ۶۳۰۰ و ایرانول ۱۸۰۰ و بهران ۸۰۰ اعلام شده است.
جالب است که گرانترین نرخ گاز برای خوراک پتروشیمی‌ها است که اوره و متانول تولید می‌کنند اما شرکت روانکار که گاز را به عنوان سوخت مصرف می‌کنند نباید هم قیمت خوراک اعلام کنند، اما این اتفاق افتاده است.
طی تماس تلفنی با شرکت هم پاسخ‌های نامربوط دریافت کرده ایم. از سازمان بورس و اداره نظارت بر ناشرین انتظار هست کمی روی نرخ انرژی حساس باشند، در شرایطی که بازار سرمایه درگیر التهابات مالیات و سقف معافیت مالیاتی هست، انتظار می رود مدیران بازار سرمایه نظارت بیشتری داشته باشند. امید است که نرخ گاز را شرکت‌ها اصلاح کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا